چه رنگی برای اتاق کار مناسب است؟ ترکیب رنگ های مناسب کار و مطالعه

ترکیب رنگ مناسب اتاق کار و مطالعه
ترکیب رنگ مناسب اتاق کار و مطالعه

فهرست مطالب

طراحی داخلی اتاق کار و مطالعه

بعد از سال های کرونا اتاق کار و مطالعه و فرهنگ انجام امور به صورت آنلاین در خیلی از جوامع نهادینه شد. همین باعث شد فضایی به نام فضای کار و مطالعه و یا اتاق کار به دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه های اضافه شود. در دکوراسیون اتاق کار، ترکیب رنگ یکی از مهم ترین و کلیدی ترین جنبه های دکوراسیون به شمار می آید. چرا رنگ مناسب اتاق کار یکی از مهم ترین فاکتورها در میزان تمرکز و روحیه افراد در ساعات طولانی درس خواندن یا کار است.

همه می دانیم که در خانه عوامل زیادی موجب حواس پرتی می شوند. پس ایجاد یک فضای تفکیک شده آرام و به دور از هیاهو برای مطالعه یا کار اعضای خانواده، بسیار اهمیت دارد. همینطور برای هر اتاق کار و هر خانه ای بنا به متراژ و میزان نورگیری اتاق و همینطور نوع فعالیت و شغل افراد ممکن است رنگ متفاوتی مناسب باشد.

در این مطلب تعدادی از پالت های رنگی که به طور کلی برای اتاق کار و مطالعه مناسب هستند و ویژگی های خاص هر کدام را مرور می کنیم. و در انتها شما می توانید با توجه به مشخصات خانه خود، بهترین ترکیب رنگ را انتخاب کنید. پس برای بهترین دکوراسیون در اتاق کار و مطالعه خود با ما همراه باشید.

رنگ های مناسب اتاق کار

سبز زیتونی

سبز نماد طبیعت، تعادل، و هارمونی است و سبزهای نزدیک به زیتونی برای مشاغلی که ساعت کاری طولانی دارند، کمترین میزان خستگی چشم را به همراه می آورند. بهتر هست سبز زیتونی را در کنار سفید و رنگ های خنثی روشن مثل خاکستری یا قهوه ای روشن استفاده کنیم و با استفاده لکه ای از رنگ های تیره یکنواختی فضا را از بین ببریم.

رنگ سبز زیتونی برای اتاق مطالعه
رنگ سبز زیتونی برای اتاق مطالعه

آبی روشن

آبی نماد هوش، اعتماد، ارتباط و بازدهی است و برای کارهایی که نیاز به تمرکز زیاد دارند مناسب است. تناژهای روشن و ملایم آبی برای اتاق کار رنگ های مناسبی هستند و در ترکیب با رنگ های روشن و خنثی فضاهایی آرام، دور از استرس و نیمه رسمی را برای کسب و کارهای خانگی فراهم می کنند.

مودبرد اتاق کار با رنگ آبی
مودبرد اتاق کار با رنگ آبی

طوسی

طوسی و مشکی رنگ های مردانه و جدی دکوراسیون هستند که برای افرادی که فضایی جدی برای اتاق کار می پسندند، مناسب هستند. در استفاده از خاکستری بهتر است تناژهای مختلف آن را ترکیب کنیم و در کنار خاکستری و مشکی از یک رنگ دیگر به عنوان تعدیل کننده استفاده کنیم تا از یکنواختی فضا بکاهیم.

اتاق کار به رنگ خاکستری
اتاق کار به رنگ خاکستری

گلبهی

صورتی رنگ زنانه دکوراسیون و نماد رویا و خیال و انرژی مثبت است. تناژهای روشن و اشباع نشده صورتی، مثل مرجانی و گلبهی با توجه به ترکیب های ملایمی که با رنگهای خنثی مثل سفید، مشکی و خاکستری می سازند، فضاهایی خلاقانه، بازیگوش و پرانرژی ولی به دور از آشفتگی برای اتاق کار می سازند.

ایده اتاق مطالعه به رنگ صورتی
ایده اتاق مطالعه به رنگ صورتی

سفید و مشکی

مشکی رنگ قدرت و رسمیت و سفید رنگ سادگی، شفافیت و روشنی است. این دو رنگ در کنار هم با کنتراست بالایی که ایجاد می کنند، فضایی چشمگیر، عمیق و در عین حال جدی و مناسب کار می سازند. به طرق مختلفی می شود آنها را ترکیب کرد ولی به طور کلی بهتر است یک رنگ خنثی سوم را برای تعدیل فضا بکار گیریم و از مشکی فقط در یک دیوار و نه کل دیوارها استفاده کنیم.

مودبرد ایده اتاق کار سفید مشکی
مودبرد ایده اتاق کار سفید مشکی

رنگ های زنده

رنگ های تند و غنی (رنگهای جواهراتی) مثل فیروزه ای، لاجوردی، یاقوتی، زرد کهربایی و زمردی، ترکیب های زنده و پویایی می سازند که به علت انرژی بالایشان برای افراد برونگرا و فعالیت های پرانرژی و شاد مناسبترند. این ترکیب رنگ ها در سبکهای بوهمیان، اکلکتیک، ایرانی و تلفیقی پرکاربرد هستند و بهتر است از رنگهای جواهری به صورت لکه ای و کم در کنار رنگ های خنثی و روشن استفاده شود.

مودبرد ترکیب رنگ شاد برای اتاق کار
مودبرد ترکیب رنگ شاد برای اتاق کار

رنگ های نود

ترکیب رنگهای نود/خنثی و گرم مثل کرم و خاکی و تناژهای روشن زرد، فضایی آرام ولی گرم، مناسب تمرکز و کارهای فکری می سازد و از ترکیب رنگهای پرطرفدار در سبک مینیمال است. برای جلوگیری از یکنواختی بهتر است تناژهای مختلف سفید و کرم را با هم ترکیب کنیم ولی از ایجاد کنتراست بالا بپرهیزیم. استفاده از بافتهایی مثل چوب و چرم رنگ روشن هم کمک زیادی به گرم و دنج شدن فضا می کند.

رنگ های نود برای دکوراسیون اتاق کار
رنگ های نود برای دکوراسیون اتاق کار

قهوه ای

قهوه ای رنگ طبیعت، اعتماد و گرما است و برای ساخت یک اتاق کار دنج و کارهای فکری و متمرکز مناسب است. می توانیم تناژهای مختلف قهوه ای را با هم و یا با سفید و مشکی ترکیب کنیم تا فضایی نیمه رسمی و در عین حال به اندازه خانه راحت را به وجود آوریم. ترکیب قهوه ای با بافتهای چوبی و چرم گرما و دنج بودن فضا را بیشتر و به سبکهای روستیک و سنتی نزدیکتر می کند.

اتاق مطالعه به رنگ کرم و قهوه ای
اتاق مطالعه به رنگ کرم و قهوه ای

 

اگر در انتخاب و ترکیب رنگ و طراحی داخلی تاق مطالعه و کارتان نیاز به راهنمایی یا مشاوره داشتید، همکاران ما در بخش مشاوره رایگان در تمام مراحل دکوراسیون شما را همراهی می کنند. با ما در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این مطلب چیه؟x
از درخواست شما متشکریم. شما به عضویت خبرنامه مجله معماری نیلی درآمدید.