مجله معماری نیلی

ست مبلمان قهوه ای – مبل قهوه ای را با چی ست کنیم؟

ایده های ست کردن مبلمان قهوه ای

فهرست مطالب

قهوه ای رنگ چوب و از رنگ های مهم طبیعت است که در دکوراسیون داخلی خیلی کاربرد دارد. رنگ قهوه ای به واسطه چوب و وسایل چوبی در اکثر خانه ها به نوعی به کار می رود و با خودش گرما و دنج بودن را به فضا می آورد. قهوه ای همینطور در مبلمان هم با چرم و پارچه های مختلف به کار می رود و با توجه به اینکه با رنگهای دیگر به خوبی ترکیب می شود و دیر کثیف می شود، رنگ پرفروشی به شمار می آید. در این مطلب قصد داریم ایده های دکوراسیون با مبلمان قهوه ای را بررسی کنیم و ببینیم که رنگ قهوه ای در مبلمان را با چه رنگی ست کنیم؟ و اینکه هر کدام از این ترکیب رنگ ها چه ویژگی های متفاوتی دارند؟ با ما همراه باشید.

ست مبل قهوه ای و رنگ های گرم

قهوه ای در مجموع از ترکیب زرد، نارنجی یا قرمز با مشکی و یا خاکستری به دست می آید. پس به طور کلی ریشه مشترک با رنگ های گرم چرخه رنگ دارد و با آنها به خوبی ترکیب می شود.

مبلمان کرم و قهوه ای

حتما همه ما ست مبلمان کرم و قهوه ای را دیده و شنیده ایم. خود رنگ کرم هم یک رنگ خنثی و گرم است که از ترکیب زرد و سفید و یا انواع قهوه ای و سفید به دست می آید. پس یک رنگ کم ریسک و مناسب برای ست کردن با قهوه ای است. ست مبلمان کرم و قهوه ای یک ست کلاسیک، راحت، آرام و کم ریسک است که با انواع وسایل و میزهای چوبی به خوبی ترکیب می شود. در این ترکیب رنگ، خود رنگ قهوه ای بیشترین توجه را به خودش جلب می کند.

ست مبل قهوه ای و کرم
ست مبل قهوه ای و کرم

ست مبل قهوه ای و مرجانی

رنگ هایی مثل گلبهی، مرجانی و هلویی از ترکیب انواع نارنجی با سفید به دست می آیند. همانطور که بالاتر گفتیم رنگ قهوه ای ریشه مشترک با نارنجی دارد و به خوبی با آن ست می شود. رنگ گلبهی و مرجانی وقتی کنار قهوه ای قرار می گیرند، شادی و انرژی به محیط می آورند و ستی جوان و شاداب و زنده می سازند.

ایده مبلمان قهوه ای و گلبهی نارنجی
ایده مبلمان قهوه ای و گلبهی نارنجی

مبلمان قهوه ای و زرد

مبلمان تیره عموما فضا را کوچکتر نشان می دهند و این اصل درباره مبل های قهوه ای رنگ هم صادق است. استفاده از رنگ های روشن کنار مبل قهوه ای کمک می کند از این مسئله جلوگیری کنیم. زرد هم یکی از رنگ هایی است که علاوه بر این نکته، انرژی و طراوت به فضا می دهد و محیط را شاد می کند. می توانیم انواع زرد از روشن تا تیره را با مبلمان قهوه ای ترکیب کنیم. هرچه زردهای روشنتر و تندتری استفاده کنیم، فضا جوان ترو زنده تر و هر چه زردهای پخته تری مثل خردلی استفاده کنیم فضا پخته تر و دنج تر می شود.

ست مبل قهوه ای و زرد در دکوراسیون خانه
ست مبل قهوه ای و زرد در دکوراسیون خانه

مبلمان قهوه ای و قرمز

قهوه ای و قرمز کنار هم فضایی گرم و دنج می سازند و با میزهای چوبی به خوبی ترکیب می شوند. فقط باید دقت کنیم که هر دو این رنگ ها تند و پرانرژِی هستند و اگر تیره باشند ممکن است فضا را تاریک کنند یا کوچکتر نشان بدهند. پس برای خانه های کوچک گزینه خوبی نیست و بهتر است برای متراژهای بالا از این ترکیب رنگ استفاده کنیم.

ست مبل قهوه ای با رنگ قرمز
ست مبل قهوه ای با رنگ قرمز

ست مبلمان قهوه ای با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری، بژ و … در کنار رنگ قهوه ای کمک می کنند فضا تیره و سنگین نشود و محیطی آرامش بخش و ملایم می سازند. در انواع سبک های مدرن مثل اسکاندیناوی، مینیمال، مدرن، روستیک، مدرن نیمه قرن و … این ترکیب رنگ ها پرکاربرد و پرطرفدار هستند.

مبل قهوه ای و سفید

سفید به طور کلی وظیفه بزرگتر و روشنتر نشان دادن فضا را به عهده دارد. . در کنار قهوه ای به خوبی به رنگ قهوه ای اجازه جلب توجه می دهد و با هم فضایی روشن، مدرن و آرامش بخش می سازند. ترکیب سفید با قهوه ای های روشن در سبک اسکاندیناوی بسیار محبوب است. در کنار قهوه ای تیره هم رنگ سفید اجازه نمی دهد فضا سنگین و اشباع بشود و فضا را به خوبی تعدیل می کند و برای خانه های کوچک هم مناسب است.

ترکیب مبل قهوه ای با رنگ سفید
ترکیب مبل قهوه ای با رنگ سفید

مبل قهوه ای و طوسی

ترکیب مبلمان قهوه ای و طوسی یک ترکیب مدرن است که فضایی آرامش بخش برای ما می سازد. عموما در کنار این دو رنگ از رنگ سفید هم در دیوارها و سطوح بزرگ فضا استفاده می کنند. اما ممکن است این ترکیب رنگی در بلند مدت کسل کننده بشود. می توانیم برای جلوگیری از این مورد مانند عکس زیر فضا را با اکسسوری های گرم مثل نارنجی، زرد و خردلی دکور کنیم و یا از قهوه ای های گرم مثل آجری و شتری استفاده کنیم.

ایده مبلمان قهوه ای و طوسی
ایده مبلمان قهوه ای و طوسی

ست مبلمان قهوه ای با رنگ های سرد

قهوه ای ذاتا یک رنگ گرم است و در کنار رنگ های سرد فضا را به خوبی تعدیل می کند. اما باید دقت کنیم که قهوه ای رنگی تیره است و اگر با رنگ های تیره ترکیب بشود، فضا سنگین و تاریک می شود. در کنار رنگ های سرد تیره هم ممکن است فضا زود کسل کننده بشود. پس بهتر است در این ترکیب رنگ ها تعادل دمایی و رنگی فضا را به خوبی رعایت کنیم. همینطور سعی کنیم با اکسسوری های شاد و زنده انرژی و تحرک به فضا بیاوریم.

قهوه ای و سبز

می توانیم قهوه ای و سبز را هم یکی از پرطرفدارترین ترکیب رنگ ها بر پایه قهوه ای بدانیم. سبز و قهوه ای ترکیب رنگی هستند که در طبیعت به وفور پیدا می شوند و به طور کلی این پالت رنگی یادآور طبیعت است. مبلمان قهوه ای با انواع طیف های سبز به خوبی ترکیب می شوند و فضایی طبیعی و دنج برای ما می سازند. می توانیم در کنار این دو رنگ از رنگ های زنده مثل زرد و نارنجی و صورتی هم در تزئینات استفاده کنیم و پالت رنگ های فصلی مثل بهاری و پاییزی بسازیم.

ست مبلمان قهوه ای با رنگ سبز - ترکیب سبز و قهوه ای در دکوراسیون
ست مبلمان قهوه ای با رنگ سبز

قهوه ای و آبی

ترکیب مبلمان قهوه ای و آبی یک ترکیب رنگ جسورانه ولی آرامش بخش است. مبل قهوه ای در کنار آبی های تیره فضایی دراماتیک و جدی می سازد. از طرفی برای اینکه فضا سرد و یکنواخت به نظر نرسد می توانیم از آبی های پرانرژی تر مثل فیروزه ای، تیفانی و نیلی استفاده کنیم. به طور کلی آبی هایی که با سبز ترکیب می شوند، خیلی خوب با مبلمان قهوه ای ست می شوند.

ترکیب آبی و قهوه ای در طراحی داخلی
ترکیب آبی و قهوه ای در طراحی داخلی

مبل قهوه ای به طور کلی فضا را گرم و دنج می کند. اگر آن را با رنگ های گرم ترکیب کنیم فضا زنده تر و پرتحرک تر می شود. در مقابل هم اگر با رنگ های خنثی و سرد ست کنیم فضا آرامش بخش می شود. اگر درباره خود رنگ قهوه ای در مبل شک دارد می توانید از طیف های روشن مثل نسکافه ای، گندمی و خاکی استفاده کنید که به راحتی با اکثر رنگ ها ترکیب می شوند. بهتر است قهوه ای های گرم را با رنگ های گرم، و قهوه ای های سرد را با رنگ های سرد ترکیب کنیم. و همه انواع مبل قهوه ای را می توانیم با رنگ های خنثی ست کنیم.

اگر درباره ست کردن مبل قهوه ای با بقیه رنگ ها سوالی داشتین می توانید در بخش نظرات یا مشاوره با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ بدهیم.

مطالب مرتبط : رنگ در دکوراسیون داخلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این مطلب چیه؟x