بهترین میز ناهار خوری برای خانه های کوچک – چه مدل میزی بخریم؟

جایگزین های میز ناهار خوری برای خانه های کوچک
جایگزین های میز ناهار خوری برای خانه های کوچک

فهرست مطالب

انتخاب میز ناهار خوری و دکوراسیون ناهار خوری به طور کلی یک پروسه چالش برانگیز برای همه خانه هاست. چرا که باید فاکتورهای مختلفی مثل اینکه میز چند نفره انتخاب کنید، چه جنسی و چه سبکی باشد، فرم مربع مستطیل یا دایره داشته باشد و خیلی موارد دیگر را در نظر بگیرید. در خانه های کوچک به همه این موارد، محدودیت متراژ هم اضافه می شود. اما نکته مثبت این است که شما می توانید میزی مناسب ابعاد و فضای خانه خودتان انتخاب کنید یا با کمی خلاقیت و سلیقه گزینه های دیگری را جایگزین میزهای کلاسیک و حجیم کنید. در این مطلب در مورد جایگزین های میز ناهارخوری برای خانه های کوچک صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

برای خانه های کوچک چه میز ناهار خوری بخریم؟

میز ناهارخوری در خانه های کوچک اگر هوشمندانه انتخاب نشود ممکن است فضای زیادی را اشغال کند و خانه را کوچک تر نشان بدهد. و یا به علت ابعاد نامتناسب با فضا، ناچار شوید میز را به نقطه ای منتقل کنید که عملا بلا استفاده باشد. پس موقع خرید بهتر هست حتما به ابعاد فضا، فضای عقبگرد برای صندلی ها و ابعاد و مدل میز دقت کنید. برای خانه های کوچک بهتر هست میزی خلوت، مینیمال و کوچک انتخاب کنید.

در مقابل میزهای زیر برای خانه های کوچک به هیچ عنوان گزینه های مناسبی به حساب نمی آیند :

  • میزهایی که صندلی پشت بلند دارند. پشتی بلند صندلی ها فضای شما را کوچک و دلگیر نشان می دهد.
  • صندلی هایی که پایه آنها خیلی بیرون زده و فضای بیشتری از ابعاد خود صندلی اشغال می کنند.
  • میزهای سنگین و بزرگ و کلاسیک

در ادامه گزینه های مناسب میز ناهار خوری برای خانه های کوچک را با هم مرور می کنیم. می توانید در فضاهای کوچک، به جای میز های بزرگ از این مدل میز ها تهیه کنید تا فضای شما کمتر اشغال بشود و بزرگتر و کاربردی تر به نظر برسد. :

کانتر آشپزخانه

در خانه های کوچک که فضای کافی برای میز ناهار خوری ندارید، یکی از بهترین جایگزین ها کانتر آشپزخانه است. در صورتی که طراحی آشپزخانه اجازه بدهد، با اضافه کردن دو یا چند صندلی به اطراف کانتر می توانید یک میز ناهارخوری مدرن و صمیمی داشته باشید. ضمن اینکه به علت نزدیک بودن به آشپزخانه، چیدمان و سرو غذا و همینطور جمع آوری آن راحت تر انجام می شود.

استفاده از کانتر آشپزخانه به جای میز غذاخوری
استفاده از کانتر آشپزخانه به جای میز غذاخوری

میز ناهار خوری کنج

برای محیط هایی که فضای کافی برای گردش اطراف میز ناهارخوری ندارید و میز با دو دیوار محصور شده، میزهای کنج بهترین گزینه هستند. ضمنا از فضای زیر نیمکت های ناهارخوری هم می توانید برای قرار دادن وسایل اضافه استفاده کنید.

بهتر هست برای صندلی های تک روبروی نیمکت هم از مدلهای ظریف و مینیمال که پایه آنها زیاد بیرون نمی زند انتخاب کنید تا فضای کمتری اشغال شود. به این صورت امکان استفاده از صندلی های بیشتری را هم خواهید داشت.

میز ناهار خوری دنج برای خانه های کوچک
میز ناهار خوری دنج برای خانه های کوچک

میز ناهار خوری تاشو

این میزها که در فرم های متنوع و بعضا دارای صندلی های تاشو ساخته می شوند، بهترین گزینه برای  خانه های کوچک هستند. این میزها را می توانید در هنگام زندگی روزمره به کناری بگذارید و در زمان پذیرایی از مهمانان آن را باز کنید. همینطور میزهای تاشو برای مستاجران که متراژ خانه متغیری دارند هم گزینه مناسبی محسوب می شود.

میزهار ناهار خوری تاشو در فرم های متفاوت
ایده میز ناهار خوری تاشو

میز ناهار خوری باریک

این مدل میزها معمولا عرض کمتری و ارتفاع بیشتری از میزهای معمولی دارند. به طور کلی برای فضاهای راهرویی و مستطیلی که فضای کافی برای استفاده از دو طرف میز ندارید، مناسب هستند. قابل استفاده در کنار دیوار، پشت کاناپه و جایگزین کانتر یا جزیره آشپزخانه هستند و در انواع ثابت، چرخدار، تاشو و جکدار هم تولید می شوند.

استفاده از میز بار به جای میز ناهارخوری
استفاده از میز بار به جای میز ناهارخوری

میز نیمکت دار

اگر فضایی که برای قرار دادن میز ناهارخوری دارید تنها یک دیوار خالی است، میزهای نیمکت دار بهترین جایگزین میزهای کلاسیک برای شما به حساب می آیند. همانطور که گفتیم صندلی های پشت بلند فضا را کوچک نشان می دهند. برعکس نیمکت ها با توجه به نداشتن تکیه گاه محیط شما را آزاد و بازتر از آنچه که هست نمایش می دهند. همینطور نیمکت نیازی به فضای خالی برای جابجایی و عقبگرد ندارد، در مجموع میز ناهارخوری شما فضایی کمتر از میزهای کلاسیک اشغال خواهد کرد.

نیمکت ها به علت پشتی های کوتاه تر از صندلی، فضای کمتری اشغال می کنند
نیمکت ها به علت پشتی های کوتاه تر از صندلی، فضای کمتری اشغال می کنند

میز ناهار خوری کم جا

در این مدلها معمولا خود میز ثابت است و صندلی ها طوری طراحی می شوند که در حالت جمع کاملا زیر میز قرار می گیرند و هیچ فضای اضافه ای اشغال نمی کنند. فقط این نکته را باید در نظر بگیرید که در حالت باز از هر چهار طرف میز نیاز به فضا برای عقبگرد صندلی ها خواهید داشت. و این فضای خالی را قبل از خرید و در چیدمان فضا در نظر بگیرید.

ایده میز ناهارخوری کم جای چهار نفره مناسب فضاهای کوچک
ایده میز ناهارخوری کم جای چهار نفره مناسب فضاهای کوچک

میز تاشو دیواری

این مدل علاوه بر میز ناهارخوری، برای میز کار و مطالعه هم قابل استفاده است، در حالت جمع خود میز، فقط به اندازه یک شلف دیواری جا میگیرد و معمولا داخل آن هم چند طبقه کوچک برای وسایل طراحی می شود.

میز مطالعه و غذاخوری تاشو دیواری کم جا
میز مطالعه و غذاخوری تاشو دیواری کم جا

صندلی های بدون پشتی

صندلی های بدون پشتی نسبت به مدلهای پشت دار ، فضای کمتری اشغال می کنند و سبک وزن هستند و بهتر زیر میز جا می گیرند. همینطور به لحاظ بصری هم نسبت به صندلی های معمولی فضا را خلوت تر و بزرگتر نشان می دهند. تنها مشکل این صندلی ها این است که برای استفاده بلند مدت راحت نیستند و ممکن است سریع باعث خستگی بشوند.

صندلی های بدون پشتی هم مثل نیمکت ها فضای بصری کمتری را اشغال می کنند
صندلی های بدون پشتی هم مثل نیمکت ها فضای بصری کمتری را اشغال می کنند

مینیمال گرایی

کمتر خانه ای پیدا می شود که یک دیوار یا کنج به اندازه یک میز دو نفره نداشته باشد. این نقطه حتی می تواند فضای پایین یک پنجره یا کنار شوفاژ یا عقب رفتگی دیوار باشد. با انتخاب وسایل مینیمال و با ابعاد مناسب می توانید از این فضاها برای قرار دادن یک میز ناهارخوری کوچک دو نفره استفاده کنید.

میزهای مینیمال و مدرن خلوت یکی از بهترین گزینه ها برای متراژهای پایین هستند
میزهای مینیمال و مدرن خلوت یکی از بهترین گزینه ها برای متراژهای پایین هستند

میز جلو مبلی چندکاره

این مدل میزها در انواع مختلفی مثل پایه تاشو، پایه قابل تنظیم، جکدار، قابل تبدیل به میز مطالعه و ناهارخوری ساخته می شوند و با خرید آنها دیگر فضایی به ازای میز ناهارخوری از سالن شما اشغال نمی شود. فقط هنگام خرید وسایل تاشو به کیفیت و استحکام مواد اولیه و اتصالات آنها دقت کنید تا عمر مفید بالاتری داشته باشند.

ایده میز وسط و جلومبلی چند کاره و تاشو به جای میز ناهار خوری
ایده میز وسط و جلومبلی چند کاره و تاشو به جای میز ناهار خوری

مطالب مرتبط :

اگر قصد خرید یا تعویض میز ناهار خوری خانه خود را دارید پیشنهاد می کنیم قبل از خرید این مطلب را بخوانید :

راهنمای خرید میز ناهار خوری

میز ناهارخوری را کجا بگذاریم؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این مطلب چیه؟x
از درخواست شما متشکریم. شما به عضویت خبرنامه مجله معماری نیلی درآمدید.