راهنمای خرید میز عسلی – نکات انتخاب بهترین میز عسلی

راهنمای خرید میز عسلی
راهنمای خرید میز عسلی

فهرست مطالب

میزهای عسلی از جمله وسایلی هستند که تقریبا در همه خانه‌ها کاربرد دارند. چه اهل مطالعه یا تماشای فیلم باشیم و چه اهل رفت و آمد، علاوه بر میز جلومبلی به تعدادی میز عسلی برای راحتی خودمان و مهمان‌ها نیاز داریم. از آنجایی که تنوع در مدلهای مختلف میز‌ بالاست بهتر است قبل از خرید میز عسلی ، یک دید کلی از میزی که برای نیاز و فضای ما مناسب است داشته باشیم.

این میزها با وجود ابعاد کوچکشان، می توانند تاثیر بسیار زیادی در فضا بگذارند. از متصل کردن و هماهنگی وسایل بزرگ با هم تا امکان نورپردازی و تبدیل شدن به نقطه کانونی یا حتی ایجاد نظم یا در هم ریختگی بصری. پس قبل از انتخاب، بهتر هست که ابعاد و سبک چیدمان فضا و نیازمان را حتما در نظر بگیریم. در این مطلب نکات لازم برای خرید میز عسلی را با هم بررسی می کنیدم. در انتها شما می توانید بهترین میز عسلی برای خانه خودتان را پیدا کنید.

نکات مهم برای خرید میز عسلی :

  • به ارتفاع مبل دقت کنیم

برای مبل‌های دسته دار میز‌ی که حدود ۲-۸ سانتی‌متر از دسته مبل پایین‌تر قرار بگیرد، مناسب‌ است.

برای مبل‌های بدون دسته میز‌ی به ارتفاع نشیمن مبل یا کمی بلندتر در حدود جای فرضی دسته مبل مناسب است.

ارتفاع میز
ابعاد و ارتفاع مناسب میز
  • فرم و ابعاد سرویس مبلمان و فضای خالی را در نظر بگیریم

میز‌های کناری برای شکستن ساختار و ایجاد تنوع بسیار کاربردی هستند. اگر مبلمان گوشه‌دار و یا خطوط صاف و تیز داریم، میزهای فرم‌دار و گرد مناسبترند.  اگر مبل‌های منحنی و خطوط نرم داریم‌، میزهای گوشه دار و مربع یا مستطیل مکمل‌های بهتری هستند. همینطور اگر مبلمان پایه بلند داریم، میزهای بدون پایه و اگر مبلمان بدون پایه داریم، میزهای پایه دار مناسب هستند.

بهتر است سایز و فرم میز‌ها را طوری انتخاب کنیم که بعد از چیدمان، اطراف آنها حداقل ۱۰-۵ سانتی‌متر فضای خالی باقی بماند و میز به دیوار و بقیه وسایل نچسبد. این فاصله جلوه بصری و هارمونی بهتری به فضا می بخشد.

میز عسلی گرد یا گوشه دار
میز عسلی گرد یا گوشه دار یا انتزاعی
  • به گزینه‌های جایگزین میز‌عسلی کلاسیک فکر کنیم

چمدان‌های قدیمی هم با وصل پایه یا روی هم قرار گرفتن قابلیت تبدیل به میز‌عسلی‌های متنوع به سبکهای وینتج و بوهمیان دارند. شما می توانید این موارد را به جای میز عسلی های کلاسیک بخرید و دکوری هنری و زیبا به خانه خودتان ببخشید.

 

چمدان تاشو و ثابت
چمدان تاشو و ثابت
  • پاف و اتومان برای فضاهای کوچک

پاف و اتومان به علت چندکاره بودن و نداشتن گوشه‌های تیز برای فضاهای کوچک بسیار ایده‌آل هستند و علاوه بر میز‌عسلی، برای نشستن و جایگزین میز جلومبلی و زیرپایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از اتومان برای جمع کردن وسایل دم‌دستی هم می‌توانیم استفاده کنیم.

پاف یا اتومان مدرن
پاف یا اتومان
  • دقیقا از میز‌عسلی برای چه فعالیتی استفاده می‌کنیم؟

در نهایت مهم‌ترین نکته انتخاب میز‌عسلی، نیاز و موارد مصرف آن برای ساکنین خانه است. مثلا میزهای بلند برای مطالعه و کار و غذاخوردن یا میزهای کشودار برای گذاشتن کنترل‌ و وسایل پذیرایی یا میزهای طبقه دار برای گذاشتن کتاب‌ها و مجلات مناسب هستند. ما می توانیم با توجه به نوع نیازمان بین انواع مختلف آنها انتخاب کنیم.

میز عسلی خاص
میز عسلی خاص
  • میز‌عسلی ساخت دست خودمان را استفاده کنیم

با استفاده از نردبان، چهارپایه، سبد، جعبه‌ها و سطل‌های چوبی و فلزی اضافه در خانه و کمی وقت و سلیقه می‌توانیم میز عسلی به ابعاد و ویژگی‌های دلخواه خودمان بسازیم و علاوه بر یک میز کاربردی، یک اثر کاملا منحصر به فرد و تک و شخصی در فضای منزل داشته باشیم.

میز فلزی
میز ساخته شده از سبد و فلز و چوب
میز چوبی دست ساز
میز نردبان و چوبی

خرید آنلاین انواع میزهای جلومبلی و عسلی 

این مطلب را در صفحه اینستاگرام ما دنبال کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
نظر شما درباره این مطلب چیه؟x
از درخواست شما متشکریم. شما به عضویت خبرنامه مجله معماری نیلی درآمدید.