ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۳ – دکوراسیون بهاری ۱۴۰۲

دکوراسیون داخلی منزل بهار و عید 1402 - طراحی داخلی 2023
دکوراسیون داخلی منزل بهار و عید 1402 - طراحی داخلی 2023

فهرست مطالب

ترندهای بهاری دکوراسیون داخلی ۲۰۲۳

بعد از شروع سال ۲۰۲۳ مثل همه سال های گذشته روال طراحی و دکوراسیون داخلی با تغییراتی همراه بود. طی سال های اخیر، خانه از محل استراحت و خواب، به محل اقامت دائم و کسب و کار خیلی از افراد بدل شد. پس توجه به شادابی و سلامتی و انرژی در دکوراسیون منزل اهمیت بیشتری پیدا کرد. امسال، یعنی سال ۲۰۲۳ میلادی یا ۱۴۰۲ خورشیدی تمرکز و هدف در طراحی داخلی خانه ها به سلامتی و انرژی هر چه بهتر در فضای داخلی خانه معطوف شده است. به همین دلیل فضاهای رنگارنگ و المان های نوستالوژیک و به طور کلی تحرک و پوییای بیشتری در ترندهای دکوراسیون داخلی امسال می بینیم.

در این مطلب ترندهای مخصوص بهار دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۳ را بررسی کردیم. با توجه به آغاز سال جدید و سنت همیشگی خانه تکانی و تغییر دکوراسیون در فصل بهار برای ما ایرانی ها، این ترندها می توانند ایده های جالبی برای دکوراسیون سال جدید در اختیار ما قرار بدهند. پس می توانیم تغییر دکوراسیون عید ۱۴۰۲ خانه را با کمک این ترندها به روز و مناسب احوالات فصلی امسال پیش ببریم.

چند مورد از مهم ترین ترندهای بهاری سال ۲۰۲۳ عبارت هستند از :

رنگ های متنوع و زنده

یکی از ترندهای بهار امسال استفاده و ترکیب رنگ های زنده و شاد بهاری در دکوراسیون هست. همانطور که بهار همیشه یادآور رنگ و تازگی و نمایشی از انواع رنگ های روشن و شاد در طبیعت هست، دکوراسیون بهاری ۱۴۰۲ هم با تغییر و ترکیب رنگ ها در فضای خانه همراه است. محبوب ترین رنگ های دکوراسیون بهار امسال عبارتند از :

رنگ های سال دکوراسیون 2023
رنگ های سال دکوراسیون ۲۰۲۳

دکوریجات خالدار نامنتظم

به طور کلی در ترندهای دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۳ طرح های نامنتظم و دفرم شده در اکسسوری های دکوری طرفدارهای زیادی پیدا کردند. علت آن هم حس نوستالوژیک و در عین حال مدرن شده این طرح هاست. بین همه اینها در فصل بهار، طرح های نقطه ای و خالدار بیشتر از بقیه هم ترند شده اند. این طرح ها را می توانیم در ظروف، گلدان ها، شمعدان، لوستر، آباژور، کوسن و سایر دکوریجات بهاری امسال پیدا کنیم و به تغییر دکوراسیون فصلی خانه اضافه کنیم.

وسایل دکوراتیو بهار 1402 برای دکوراسیون منزل
وسایل دکوراتیو بهار ۱۴۰۲ برای دکوراسیون منزل

تم مدرن رترو

تلفیق سبک های قدیمی و جدید هم یکی دیگر از ترندهای بهار امسال هستند. اکسسوری ها و المان های مدرن با طرح و نقش های رترو و وینتج که حال و هوای نوستالوژیکی را به فضای ما می آورند، جزو گزینه های پرطرفدار ۲۰۲۳ محسوب می شوند. در واقع ترکیب رنگ های مختلف، ظروف شیشه ای رنگی، چینی های سبک وینتج، طرح های پرتکرار، شیشه های خطدار و دکوریجات متنوع همه یادگارهای دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی هستند.

سبک مدرن رترو در طراحی و دکوراسیون داخلی ترند 2023
سبک مدرن رترو در طراحی و دکوراسیون داخلی ترند ۲۰۲۳

گلدان شاخص با گل های بهاری

همانطور که گفتیم رنگ های متنوع و دکوریجات رترو شیشه ای از ترندهای بهار ۱۴۰۲ هستند.گلدان های شیشه ای رنگی هم یکی از شاخص ترین المان های این ترند ها هستند. می توانیم از این گلدان ها برای نگهداری گلهای تازه بهاری استفاده کنیم و طبیعت و تازگی را به خانه دعوت کنیم. به خصوص اگر سایز بزرگ این گلدان ها را تهیه کنیم، می توانیم حتی از آن به عنوان یک المان کانونی و مهم در دکوراسیون خانه استفاده کنیم.

دکوراسیون بهاری با گل و گیهاین طبیعی
دکوراسیون بهاری با گل و گیهاین طبیعی

آباژور پلیسه دار

به نظر می رسد که بعد از یک دوره طولانی استفاده از شیدهای ساده، دوباره شاهد بازگشت آباژورهای پلیسه دار به ترندهای دکوراسیون هستیم. این هم یکی دیگر از گزینه های رترو مدرن محبوب در دکوراسیون امسال هست. شیدهای قیفی که از سبک های ژاپنی و چینی الهام گرفته شده اند، هم در ترکیب با پایه های مدرن و ساده، یکی دیگر از آیتم های ترند بهاری امسال هستند.

آباژور پلیسه دار جدید
آباژور پلیسه دار جدید

کنتراست

برخلاف سبک های اسکاندیناوی، بلژیکی و مینیمال که هدفشان آرامش و استراحت در فضای خانه است، در سال ۲۰۲۳ هدف طراحان داخلی روی سلامتی و انرژی و شادابی بیشتر در فضای خانه متمرکز شده. پس بیشتر از قبل شاهد استفاده از کنتراست و تضاد در فضای داخلی هستیم. ما می توانیم این کنتراست را با ترکیب سطوح سخت و نرم، رنگ های روشن و تیره، خطوط صاف و منحنی، بافت های زبر و نرم و …. به دکوراسیون خانه اضافه کنیم.

کنتراست در طراحی داخلی
کنتراست در طراحی داخلی

ارگانایزرها

با توجه به نظافت سالیانه در بهار همیشه استفاده از ارگانایزرها و تفکیک و تقسیم بندی وسایل در این فصل بیشتر از بقیه سال مورد استقبال قرار می گیرد. اما امسال این مورد به مرتب سازی همه وسایل داخل کمدها، کابینتها، شلف ها، وسایل در معرض دید، کابینت های شیشه ای، پنتری، ذخایر مواد غذایی و … گسترش پیدا کرده. پس در فروشگاه ها شاهد تنوع بالایی از ظروف و ارگانایزرهای مختلف هستیم که به نظم و پاکیزگی خانه ما می توانند کمک کند.

استفاده از نظم دهنده و ارگانایزرها برای تغییر دکوراسیون عید 1402
استفاده از نظم دهنده و ارگانایزرها برای تغییر دکوراسیون عید ۱۴۰۲

اتاق خواب هتلی

راحتی، تمیزی و زیبایی اتاق خواب به بالا رفتن کیفیت استراحت ما و در نتیجه سلامتی و شادابی بیشتر ما کمک می کند. پس در همین راستا یکی از ترندهای بهار ۱۴۰۲ توجه بیشتر به دکوراسیون اتاق خواب با تمرکز به راحتی و آرامش آن است. با رختخواب های قدیمی و ناهماهنگ خداحافظی کنید و از رنگ های روشن، وسایل خواب تمیز و نو و رنگ روشن و بالشت های زیاد برای هر چه راحت تر شدن تختتان استفاده کنید. نورپردازی ملایم، گیاهان طبیعی و دکوریجات آرامش بخش را هم فراموش نکنید. سینی و چرخ صبحانه هم می تواند یک گزینه لوکس برای شروع یک روز خوب باشد.

اتاق خواب آرامش بخش و هتلی مخصوص فصل بهار
اتاق خواب آرامش بخش و هتلی مخصوص فصل بهار

مطالب مرتبط : ایده های دکوراسیون برای فصل بهار

منبع مطلب : https://www.nordicnest.com/inspiration-tips/tips/spring-interior-design-trends/

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این مطلب چیه؟x
از درخواست شما متشکریم. شما به عضویت خبرنامه مجله معماری نیلی درآمدید.