مجله معماری نیلی

سبک ساحلی در دکوراسیون

سبک ساحلی

فهرست مطالب

طراحی داخلی به سبک ساحلی

نیازی نیست حتما یک خانه لب ساحل داشته باشید تا از این سبک برای دکوراسیون استفاده کنید. برای هر فضایی که نور طبیعی کافی داشته باشد، می توان از این سبک استفاده کرد و آرامش و زیبایی دریا را به خانه دعوت کرد. سبک ساحلی یادآور آرامش دریا و ساحل است و یکی از پرطرفدارترین سبک ها برای دکوراسیون فصلی تابستان یا طراحی داخلی ویلاها و فضای استراحت مثل اتاق خواب است.

"سبک

۱- رنگ های سبک ساحلی

اصل اول این هست که مرز بین درون و بیرون فضا تا حد ممکن محو شود به همین علت در این فضاها از پنجره های بزرگ بدون پرده یا پرده های نازک حریر سفید استفاده می شود. برای وسایل بزرگتر هم معمولا از رنگهای سفید یا بژ یا پاستلی و برای رنگهای مکمل و تزئینی از تنالیته های مختلف آبی یا خاکی که یادآور ساحل باشند، استفاده می شود. مودبردهای زیر چند نمونه پالت رنگهای این سبک هستند.

"سبک

 

رنگهای سبک ساحلی
پالت رنگی دریایی

۲- مدل مبلمان سبک ساحلی

در این خانه ها معمولا از مبلمان با ابعاد بزرگ و راحت با بافت های پارچه ای و حصیری استفاده می شود. کوسن ها و پتو های بافت هم در تزئینات و راحت تر شدن فضا به ما کمک می کنند.

مبلمان سایز بزرگ
مبلمان سایز بزرگ و راحت

۳- بافت و طرح

طرح های هندسی مثل راه راه، چهارخونه و زیگ زاگ در تزئینات و سطوح این فضاها بسیار پرطرفدار هستند. حتی در اسکلت مبلمان و صندلی ها هم اغلب از خطوط موازی و نرده ای استفاده می شود.

بافت در سبک ساحلی
بافت و طرح هندسی و روشن

۴- تزئینات

استفاده از این سبک در طراحی داخلی به معنی استفاده از تزئینات و عناصری با طرح و رنگهای دریایی مثل انواع صدف، لنگر، مرجان ها و تابلوهای آبرنگی و مناظر دریایی هستند.

تزئینات دریایی
تزئینات دریایی

خلاصه تمام ویژگی هایی که در مورد این سبک ذکر شد را می توانید در مودبرد پایین مشاهده کنید

"مودبرد

این مطلب را در شبکه های اجتماعی ما دنبال کنید :

سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی

رنگ های دریایی

اتاق خواب ساحلی

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

ادامه مطالعه
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این مطلب چیه؟x